Den här månadens tema på Monthly makers är garn och jag funderade länge på om jag skulle virka något, men sen bestämde jag mig för att jag ville prova något nytt samtidigt som jag gärna ville använda sådant som jag redan hade hemma. På pinterest hittade jag tillslut inspiration till att göra pumpor i garn, men eftersom jag inte hade något oranget garn hemma fick det bli äpplen istället. 
 
 
Jag använde:
*Pensel
*Sax
*Vatten
*Ballonger
*Garn
*Mjöl
 
 
Först blåste jag upp ballongerna till den storleken som jag vill ha på mina äpplen och blandade till en lim på 1,5 dl vatten och 1 dl mjöl.
 
 
Limmet penslade jag sedan på ballongerna och virade garnet runt, runt.
 
 
När jag var nöjd med garnet penslade jag lim över alltihopa med för att få det att fastna ordentligt.
 
 
Sedan fick ballongerna torka i duschen över natten.
 
 
Dagen efter stack jag hål på ballongerna och lossade dem från garnskalet. Garnet gick sedan att forma till äppelform och jag dekorerade med piprensare.
 
 
Det som inte blev så bra var att limmet syns även efter att det har torkat, så det blev inte så snyggt med mjölklumparna. Å andra sidan blev det både billigare och bättre för miljön.
 
 
 
 
DIY, Garn, Inredning, Mjöllim, Äpplen,

Liknande inlägg

9 kommentarer

Johanna

20 Oct 2015 14:35

Vad häftigt, blev riktigt fint!

Svar: Tack :)
Pernilla

lopplisa

22 Oct 2015 11:44

Jisses så fina, luftiga äpplen med rymd!!

Svar: Tack snälla du! :)
Pernilla

Borgmästaren

25 Oct 2015 10:08

Snyggt! Och riktigt fiffigt att böja till dem till äppelform. Jag har provat en gång att linda garn runt ballonger men jag fick ge upp eftersom det var såååå glidigt att garnet bara gled av hela tiden.

Svar: Tack! Jaa det var rätt glidigt och pilligt, särskilt i början. Jag tyckte det gick lättare när man hade fått dit några varv med garn.
Pernilla

Anna María

25 Oct 2015 17:58

Vilken kul grej att göra. Fint!

Svar: Tack :)
Pernilla

Ruth | HungryHeart.se

25 Oct 2015 21:51

Så annorlunda och så himla fint!

Svar: Tack!
Pernilla

Julia

25 Oct 2015 22:06

Så söta äpplen! :)

Svar: Tack :)
Pernilla

Alicia

27 Oct 2015 10:02

Men wow, inte visste jag att du kunde göra så hållbara projekt med mjöl som lim! Häftigt och inspirerande :)

Svar: Tack :)
Pernilla

Mary Sane

30 Oct 2015 11:58

Så jäkla läckert! Och bra tutorial. Stor bonus för miljötänket; det gillas!

Svar: Tack!
Pernilla

Mikaela Puranen

30 Oct 2015 22:22

Nää vad fina! Jag har sett lampor i den tekniken tidigare, men aldrig sett någon som gjort äpplen förut!

Svar: Tack!
Pernilla

Kommentera

Publiceras ej